Macaron Madness! 

För några veckor sen fick jag en liten utmaning. Det var en tårta med macarons som skulle göras. Inte nog med att jag aldrig hade gjort macarons förut så hade jag åkt på en riktig hemsk förkylning och utöver detta skulle tårtan vara laktosfri! (Laktosfri smörkräm?!) Så mitt game var nog inte på top. Efter x antal youtube videoklipp på hur man bakar macarons satte jag äntligen igång. 
Detta är resultatet! Pistage, chockad och vanilj macarons, chocolate cake med vanilla buttercream och lite diverse olika cupcakes! 

   
    
   
Jag hade lite svårt att få till smörkrämen men inte så konstigt. Laktosfritt smör är ju inte de godaste :/ 

Men vet ni vad, att baka macarons var ju inte alls svårt! Kan jag kan du! Jag kommer lägga recept och en steg för steg beskrivning på hur man bakar dem inom snar framtid 🙂 

2 thoughts on “Macaron Madness! 

Leave a Reply

