Throwback 2001, KOLAKAKOR

Ibland tycker jag tiden går så snabbt, alldeles fööör snabbt. Det var ju 2012 nyss och plötsligt är det 2015! Vart försvinner åren? När jag var liten brukade jag alltid springa över till grannen, hon lärde mig i princip alla grunder till att lyckas med bakning! Minns att jag brukade bläddra bland hennes tidningar och handskrivna recept. Var helt inspirerad av allt man kunde göra, sedan fick jag låna papper, penna och skriva ner de recepten jag ville ha. Numera har jag uppgraderat mig från tidningar, papper och penna till ipad och internet men blir lite nostalgisk ibland. Detta recept har hängt med mig genom åren (ursäkta min fula handstil som 11 åring). Dessa är de absolut första kakorna min granne lärde mig baka, receptet är hennes. Super enkla att göra och man tröttnar aldrig på dem eller jag har i alla fall inte tröttnat på dem. Jag tror jag alltid varit och alltid kommer förbli cookiemonster, varsågoda ツ

FullSizeRenderFullSizeRender (1)

Leave a Reply

